Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wij zoeken hulp

  • w.engels

    Via deze weg probeeren wij hulp te verkrijgen om weer terug te keren naar nederland.

    De wereldomroep heeft al met ons contact gehad en komt naar Turkije voor een radio interview.

    Ook de stafsecretaris van de Burgemeester van Amsterdam is er mee bezich.

    Dit is DHR Tekin Adnan.

    ATekin@BDA.amsterdam.nl

    Adnan Tekin

    Stafsecretaris Burgemeester

    Kabinet Burgemeester

    Gemeente Amsterdam

    Tel nr. 020-5523373

    Fax nr. 020-5523100

    Mobiel 06-53384859

    Hier ook de contact gegevens van MVR vd Berg van de wereldomroep.

    Marijke.vandenBerg@rnw.nl

    Marijke van den Berg

    WEreldomroep

    0356724335

    Wat wij nodig hebben is geld om het land uit te komen totaal 10.000€.

    Maar om dat bij elkaar te krijgen hebben wij echt hulp nodig.

    Dit bedrag is overigens niet voor ons prive maar moet via buitenlandse zaken in dehaag naar de Ambassade in Ankara.

    Met vriendelijke groeten w.engels.

    PS.

    Of kunt U ons in contact brengen met iemand of een instelling die ons daarbij behulpzaam kan zijn.

    Redactie EénVandaag

    Postbus 1329

    1200 BH Hilversum

    035-6715600

    redactie@eenvandaag.nl

    Wij zijn mei 2003 op vacantie geweest naar Turkije.

    Ýn die vacantie moest ik naar het ziekenhuis omda tik geen gevoel in mijn arm meer had ik liet alles vallen.

    De artsen daar constateerden een bloed stolsel in mijn hoofd en dat dat de oorzaak was.

    Na ziekenhuisopname en de nodige medicijnen meegekregen te hebben zijn wij weer naar nederland gegaan.

    Ýn nederland aangekomen hebben wij direct kontact opgenomen met de huisarts.

    Na verder onderzoek in het ziekenhuis deelde ze mij daar mede dat dit vermoedelijk een beroerte is geweest.

    Ýk mocht niet meer op hoogte werken wat overigens de grootste bron van inkomsten was ook het werk in mijn eigenbedrijf mocht ik niet meer uitoefenen en ik moest stres absolute vermijden.

    Omdat ik fulltime ook in loondienst werkte kreeg ik een jaar ziekengeld.

    Na dat jaar was er sprake van een gedeeltelijke WAO uitkering.

    Dit werd echter afgewezen en van de een op de andere dag werd het ziekengeld gestopt.

    Over de werkzaamheden uit loondienst moest ik WW aanvragen.

    Nou dat was zo ingewikkeld mede omda tik zelfstandig ondernemer was.

    Daar komt bij dat het wel 6 maanden kon duuren voor ik de eerste betaling zou ontvangen.

    Dit was voor ons gezin een enorm problem en had tot gevolg dat wij een man personel moesten aannemen terwijl w edat eigenlijk niet konden betalen.

    Uit pure noodzaak ben ik zelf maar weer mee gaan werken in de glas bewasssing wat ik volgens de artsen absolut niet meer mocht.

    Daarom zijn we gaan kijken naar mogelijkheden om in Turkije zaken te gaan doen.

    Na veel voorberijding en de nodige opdrachten te hebben verworfen en een woning te hebben gehuurd voor een jaar in Turkije.

    Wel mag ik opmerken da tik in 2004 weer werd getroffen door een beroerte 3 dagen intesive care was het resultaat dit is na te vragen bij eurocross en het zilverenkruis.

    Eind april hebben wij de machine en materiaal per vracht wagen naar Turkije gestuurd.

    Ýnplaats van een week duurde het 6 weken voor de goederen op de plaats van bestemming aankwam.

    Nadat ik veel extra geld aan diverse Turkse transpýrt ondernemingen heb betaald enz is dan alles aangekomen maar je moest niet zien hoe.(van al deze gebeurtenissen heb ik de nodige bewijzen en faxan om mijn beweringen te bewijzenç].

    Wij zijn een week later naar Turkije gegaan om alles op te starten enz.

    Op 29 jullie 2004 ben ik alleen met de auto naar Turkije vertrokken mijn vrouw en dochter waren daar gebleven.

    Via villach Oostenrijk naar Edirne Kappikule in Turkije met de auto trein.

    Daar aangekomen en na de nodige inspecties en de nodige euro,s aan de beambten daar gegeven te hebben kon ik dan eindelijk door naar Alanya.

    Niet wetende dat er een fatale fout was gemaakt in de inklarings papieren van de auto [triptik).

    Ýn Alanya aangekomen begon de nachtmerry pas goed.

    Het bedrijf waar wij mee samen zouden werken als volwaardig partner weigerde de machine en materiaal vrij te geven .

    Ook had deze partner de samenwerking niet aangemeld bij de Turkse kamer van koop handel dat was overigens allemaal overeengekomen en het nodige kapital daarvoor had ik ook verstrekt.

    Er is daarna van alles gebeurd 3 inbraken in onze woning ,bedreigingen met de dood,intimidatie tot het afsnijden van de remleidingen van mijn auto toe.

    Aangifte doen bij de plaatselijke politie.

    De aangifte word na veel probleemen en de nodige geldelijke middelen te habben verstrekt dan opgenomen.

    Omdat alles uit de hand dreigde te lopen moest ik terug naar nederland om het een en ander te regelen.

    Op 18-08-2004 ben ik naar Antalya vertrokken om mijn auto bij de douane daar in bewaring te geven zodat ik zonder auto het land weer uit kon dat schrijft de wet voor.

    Nou dat ging dus mooi niet door aan de grens in Ederne had men een fout gemaakt met de triptick invoerpap,er van de auto.

    Men zij mij in Antalya dat het niet de auto was die op het papier stond en stuurde mij terug naar Edirne.

    1300 km heen en 1300 km terug.

    Het ticket om naar nederland te gaan op 19-08-2004 kon ik dus niet gebruiken geld weg dus .

    Tot twee maal toe ben ik naar Edirne geweest voor het formulier veranderd werd.

    Ýk heb darna tot 3 maal toe geprobeerd om het land uit te komen met en zonder auto helas het is tot op heden niet gelukt om het land uit te komen.

    Ýnmiddels zijn wij bijna 3 jaar hier en hebben alles verloren wat we bezitten op onze kleding na.

    Wij leven van ongeveer 500 YTL per maand dat is ongeveer 250.00€ met drie personen.

    Wetende dat de armoede grens hier voor een persoon op op 1059.39 YTL = 588.00€per maand.

    De honger grens licht voor een persoon op 808YTL=448.00€.

    Dit zijn overigens cijfers die de Turkse regering zelf openbaar heeft gemaakt.

    U kunt dus wel nagaan dat er geen extra middelen overblijven voor visa enz.

    Ýnmiddels heeft de ambassade in Ankara voor ons een bedrag uitgehandeld wat nodig is om het land te kunnen verlaten dat is uitgekomen op 10.000 €.

    Wij zijn niet ziekte kosten verzekerd en ik werk illegal om ons in levent e houden.

    Onze dochter zat in nederland op school hier is dat al bijns drie jaar niet mogelijk .

    Waarom de nederlandse regering (buitenlandse zaken ) ons niet kan helpen stat uitgebreid in de e-mail die wij op 19-01*2007 van Ankara hebben ontvangen.

    Tot zover wat er morgen is weten we niet en blijven hopen op een positive reactie van wie dan ook .

    Alles wat er in dit verhaal stat kan zal ik bewijzen met alle stukken en documenten die tans nog steeds in ons bezit is .

    Dus als we in nederland zijn op veilige bodem.

  • emielle

    mail Rita Verdonk die kan je misschien wel helpen!!

  • Sara

    Wie wil er geen 10.000euro op zijn rekening?

  • Henk

    in nederland zijn op veilige bodem.

    Dat was eens! Dat is inmiddels een gepasseerd station.

    Het klimaat in Nederland is gelijk als aan het weer, koud nat kil!

    met een heleboel onverdraagzame mensen, met een belang. Hun eigen!

    En waarvan er 4 op de vierkante meter staan, en waar de crimineel vrijuit gaat, en de weerloze hard worden aan gepakt. b.v. een vrouwtje die kruimelt in een metro.

    Word verwijder en op de bon geslingerd, als je ziek bent een jaarlijkse boete van fl500, gulden en zo voort…………………..